lørdag, april 11, 2009

Påskeferie:)

Så var det påske igjen. Den er vel egentlig halvveis over nå, men siden jeg har permisjon blir det flytende grenser når det kommer til ferier så da gjør det ikke noe om jeg er treig med påskeinnlegget.

Siden sist har vi flytta inn i ny leilighet. Det var et par hektiske dager, men alt i alt gikk det veldig greit. Pappa og Jonas flytta alt fra Oslo en kveld og så har resten kommet litt etterhvert. Til og med påskeduken er på bordet, så det er ingenting å klage på på den fronten. Og selv om jeg kommer til å savne å ha mamma der så mye var det godt å komme seg ut. En ny epoke i livet som overhode i min egen lille familie:)

Men så til det jeg egentlig skulle skrive om. Påske! En av mine favoritthøytider, egentlig. Det begynner ofte å bli vår, helligdager fritar fra jobb, butikkene er stengt så man sparer penger, men best av alt; påsken krever minimalt med forberedelser. Før jul er det et evig mas med gaver og kaker og styr. Til påske kan man bare kjøpe litt godteri og sette frem noen kyllinger! Helt perfekt:) I år ble det i tillegg påskeeggjakt med Jonas så da ble det litt ekstra, men det er mye lettere å kjøpe noe fordi man har lyst enn fordi man føler man må (som til jul). Belønningen var også absolutt verdt det!! Mamma sier jeg blir bortskjemt, og det stemmer vel igrunn;)

Påska sålangt har i stor grad vært familiepåske. Vi har vært både hos mamma (på besøk til en forandring), på skikkelig slektstur til Sverige (med 3 generasjoner Hvalbye) og hos familien til Jonas. Nå blir det to dagers opphold, men på mandag skal vi tilbake til Råholt for å spise påskelammet og feire bursdagen til onkel Vegard! Alltid koselig med familie, men kjenner det gir ekstra mening nå som Johannes er født! Nå har vi noe å samles rundt, igjen!!

Min kjære bror Vegard, som blir 21 år i dag, med sin lille nevø:)

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden