onsdag, mars 24, 2010

En natt forbi..

...Og kun i underkant av tre timer sovet mellom klokka halv elleve, da jeg la meg og klokka halv seks. Heldigvis kom Jonas hjem fra nattevakt og tok morrastellet og turen til barnehagen. Hadde slitt ellers.

Med tanke på at jeg trenger et klart hode for å få med meg mest mulig pensum om dagen er det kanskje ikke det mest ideelle tidspunktet å være superstrikt med Johannes på natta. På den annen side: Når er det egentlig ideelt? Man har jo gjerne ting å gjøre om dagen uansett og en hylene unge store deler av den mørke tiden av døgnet setter jo en liten demper når det skulle være. Jonas har dessuten holdt på med han en uke fra før så ville ikke ødelegge det. Dessverre virker det som at sviket ved at vi ikke tar han opp blir større når det er mamma det gjelder. Sannsynligvis på grunn av melka som gjerne vil ha, men ikke får om natta. Vi har derfor gått et skritt eller to tilbake etter en uke med forholdsvis god progresjon.

Jeg må innrømme at jeg syns akkurat denne delen av foreldreskapet er litt ekstra utfordrende. Det er jo til hans beste å sove om natta og da hadde jo det enkleste vært at han sov der han sover best, ved siden av meg. Han hadde jo uansett ikke gjort det for evig. Problemet er bare at hvis han sover der, så sover ikke jeg, så inntil videre får det bli at ingen av oss sover. Slitsomt, men forhåpentligvis varer det ikke så mye lenger.

Per dags dato sover han bra frem til kl 22 (legger seg kl 18), er forholdsvis lett å roe når han våkner rundt kl 01, men våkner kl 03 igjen og DA er det ingen bønn. I natt endte det med at han hylte fra 02.40 til 04.38 da jeg gav opp og tok han inn i senga til meg. Var inne hos han hele de to timene, men han fikk ikke komme opp så da hjalp det nok lite. Hysjer og synger og stryker på han til ingen nytte. Dessverre tar det ganske lang tid for han å roe seg når han får viljen sin også. Han sovnet som nevnt ikke før halv seks igjen, kun ca en time før han pleier å stå opp. Han sover ikke mer enn en times tid på dagen heller for tida nå, så det blir litt lite..

Hvis noen leser dette og har gode tips tar jeg forresten imot med takk. Det går nok over, men akkurat nå går det nesten litt på helsa løs.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden