torsdag, november 12, 2009

Lenge siden sist

Har tatt meg en liten bloggpause, men nå fikk jeg lyst til å skrive litt igjen. Det er rart det der; hvordan lysten til alt mulig annet stiger proporsjonalt med mengden pensum man etter noen lesedager oppdager at man har foran seg. For det ser jo aldri så ille ut før man virkelig begynner å sette seg inn i stoffet. Dette gjør jeg vanligvis i leseuka vi får rett før eksamen, men denne gangen er det litt annerledes. Vanligvis ville jeg fulgt forelesninger og fått en del "gratis" der, men uten barnepass tilgjengelig lar det seg vanskelig gjøre. Tviler på at det hadde blitt noen suksess å ta han med for å si det sånn. Så da blir det hjemmestudier da. Med krabbelars rundt beina!! En ny situasjon for meg, men jeg må vel vende meg til det først som sist. Håpet er at min lille skjønne i lengden skal være med på å vende meg fra skippertakstendensen jeg har lagt meg til i studietiden sålangt. Får neppe sitte i fred døgnet rundt, en uke i strekk for å ta igjen lesing noengang igjen.

Apropos min lille engel har vi nå endelig fått barnehageplass til han. Ble ikke noe av plassen på Kringsjå. Det hadde blitt alt for styrete å ta med Johannes i morrarush på tog og bane og levere der før forelesning. Heldigvis kom vi over en familiebarnehage her i kommunen som hadde plass! Vi var og kikka på tirsdag og venter nå på kontrakten i posten. Blir veldig rart å ikke ha dagene sammen lenger, men nå som jeg vet hvor han skal være er det litt lettere å se for seg at jeg skal klare å gi slipp. Har blitt skikkelig hønemor disse ni månedene og vil helst ikke at andre skal kunne ta seg av han like bra som meg. Vet jo at ingen kan ta plassen min, men er likevel litt tøft. Babyen min begynner å bli stor gutt!

Men men.. Får benytte tiden nå når han sover til å studere. Ha en fin kveld!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden