tirsdag, mai 11, 2010

Travle dager

Nå er jeg på plass på skolen igjen.. Under tolv timer siden jeg dro herfra i går! Vi holder på med innspurt på prosjektet og jeg kan absolutt ikke skryte på meg å ha flest timer på Blindern på gruppa, men i går tok også jeg en skikkelig tørn. Er godt å få gjort ting, men en bakdel å gå glipp av hele våkentida til Johannes. Ble faktisk noen tårer da jeg ringte Jonas for å si at jeg ikke kom hjem klokka tre! Hehe;) Hadde jo bestemt det selv, men likevel en tung avgjørelse. Ikke fordi Johannes lider noen nød av å være hjemme sammen med Jonas alene en kveld, men fordi jeg som prinsipp mener min hverdag ikke skal gå ut over hans. "Min" tid er når han er i barnehagen og etter klokka seks om kvelden når han sover. Det kan kanskje virke som jeg skaper en veldig kunstig hverdag for han på denne måten, men så lenge han har så lite tidsbegrep som nå er jeg overbevist om at rutiner og trygge rammer er det beste. Jeg elsker å være sammen med han de få timene vi får om ettermiddagen, selv om de ofte er litt travle og lite prioriteres over det. Jeg hadde aldri forutsett før jeg ble mor hvor mye de tre timene skulle komme til å bety for meg; Og dette er noe av det som er vanskelig med dagene nå for tida..

Å være mamma og student er tøft på noen måter, men jeg føler jeg stort sett mestrer det. Jeg får lest det jeg trenger og har fått bedre resultater enn noen gang. Prosjektarbeid er imidlertid ikke det beste. Jeg er ikke så flink å samarbeide tror jeg. Dessuten er jeg på ingen måte klar for å legge inn kvelder og helger i timeplanen min. Samtidig føler jeg jo et ansvar for å bidra på lik linje med de andre, og det innebærer nok litt "overtid". Heldigvis er det bare to uker igjen til vi skal presentere. Blir spennende å se hvordan tida frem til det blir..

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden